Vraag & Antwoord

FAQ

Krëfel besloot om zich opnieuw volledig te concentreren op z’n hoofdactiviteit: dé elektrospecialist zijn waarbij klanten terecht kunnen voor hoogstaande kwaliteit, perfecte services en duurzame keuzes. Als gevolg van de keuze om zich opnieuw volledig op elektro te focussen, wordt de keukenactiviteit uitgefaseerd. Concreet betekent dit dat de activiteit stopgezet wordt in verschillende fases. Dat om de continuïteit te garanderen voor het afronden van de geplaatste bestellingen (de keukens waarvoor een definitieve bestelbon getekend werd) en de dienst na verkoop (garantie) voor onze klanten te garanderen voor zolang dat nodig is.

Alle lopende bestellingen - waarvan een definitieve orderbevestiging werd ondertekend door de klant - worden afgehandeld zoals gepland en worden geplaatst tegen ten laatste 31/12/2025. Heb je een lopend dossier en zit je nog met vragen? Ons team van experts staat voor je klaar. Je kan je vraag insturen via dit formulier.

Ondertekende je nog geen orderbevestiging? In dat geval kan de bestelling niet langer gerealiseerd worden.

Al de betrokken klanten krijgen op 11/10 een mail met meer informatie en krijgen tussen 11/10 en 15/10 ook proactief een telefoontje van onze klantendienst.

Vanaf 11/102024 is het niet langer mogelijk om een keuken te bestellen. Een offerte waarvoor nog geen definitieve orderbevestiging werd ondertekend, kan niet langer gerealiseerd worden.

Ondertekende je al een definitieve orderbevestiging? Dan zit jouw keuken al in de bestelfase bij onze fabrikanten. Een keuken is maatwerk en wordt op basis van de opmetingen bij jou thuis op maat gemaakt bij onze fabrikanten. Het is in deze fase niet mogelijk om je bestelling nog te annuleren. We garanderen je dat we alle lopende bestellingen correct blijven afhandelen. Bovendien kan je na de plaatsing van je keuken op ons blijven rekenen voor de garantie van 10 jaar op je keukendossier.

Dossiers waarvoor nog geen definitieve orderbevestiging werd ondertekend, worden niet meer gerealiseerd.

Heb je al een voorschot betaald maar werd je bestelling geannuleerd? Dan krijg je je voorschot uiteraard terugbetaald. Klanten in deze situatie werden intussen persoonlijk benaderd via mail. Vind je deze mail niet terug? Vul dit formulier in en we nemen snel contact met je op.

Krëfel blijft verantwoordelijk voor alle contracten die werden afgesloten vóór de beslissing om onze keukenactiviteit uit te faseren. Merk je een defect op dat binnen de garantie van je keuken valt? Dan kan je hiermee bij ons terecht : vul een van onderstaande formulieren in (afhankelijk van wat hersteld moet worden) en ons team neemt snel contact met je op.

Neen, een team van keukenexperts blijft de lopende dossiers opvolgen en gemaakte afspraken blijven in principe gelden. Krëfel Keukens verbindt zich ertoe om alle lopende dossiers perfect afgerond worden. Heb je een vraag over de levering of plaatsing van je keuken? Vul dan dit formulier in en ons team neemt snel contact met je op.

Krëfel houdt alle gegevens van keukendossiers bij volgens de regels van de privacywetgeving.

Krëfel Keukens sluit op korte termijn inderdaad de showrooms. Vragen over je dossier? Contacteer ons via deze weg en ons team contacteert je snel!

Het is niet langer mogelijk om extra artikelen voor een keuken te bestellen via Krëfel Keukens. Voor elektrotoestellen kan je uiteraard nog altijd terecht bij Krëfel.

Levering

Nadat je je bestelbon hebt getekend, starten wij met de voorbereiding van jouw dossier en kunnen we je al meegeven wanneer we verwachten je keuken te kunnen leveren. Nadat een erkende installateur de ruimte heeft opgemeten waar straks jouw nieuwe Krëfel Keuken komt, ontvang je een definitieve bestelbon en technisch plan voor jouw project. Nadat je die bestelbon ondertekend teruggestuurd hebt voor akkoord, bevestigen we jou de definitieve leveringsweek van je keuken.

Belangrijk: om de leveringstermijn niet in het gedrang te brengen, is het belangrijk om je voorschot tijdig (ten laatste 5 dagen nadat je je bestelbon tekende) te betalen. Factuur nodig? Vraag ze aan via keukens@krefel.be.

De definitieve leveringsweek van je keuken wordt door ons bevestigd nadat je je definitieve bestelbon voor akkoord ondertekend en teruggestuurd hebt. Je ontvangt deze communicatie per mail.

De definitieve leveringsdatum bevestigen we je ongeveer 3 weken voor de leveringsweek die we je eerder meegaven. Vragen over je dossier? Contacteer je keukenconsulent.

Het is belangrijk om enkele richtlijnen goed op te volgen.

  • Voer de nodige voorbereidende werken uit die nodig zijn voor de vlotte uitvoering van je keukenproject.
    • Staat er nog een oude keuken in de ruimte?
      Die moet gedemonteerd, verwijderd en afgevoerd worden. De ruimte waarin je nieuwe keuken wordt geleverd en geplaatst, moet volledig vrij zijn.
    • Pas gebouwd of gerenoveerd?
      Zorg dat je muren volledig droog zijn op de dag van de plaatsing. Wanneer muren te vochtig zijn, wordt de plaatsing uitgesteld.
    • Zijn je muren vlak en effen?
      Verwijder tegels, oneffenheden en eventuele andere obstakels.
    • Zijn je muren stevig genoeg om kasten te verankeren?
      Een gyproc-wand alleen is niet voldoende. Voor een stevige basis heb je voorzetwanden nodig op basis van een frame met OSB-platen.
  • Volg het technisch plan strikt op. Dat plan bevat alle informatie over de exacte positionering van de elektrische aansluitingen en de aan- en afvoer van het water. Moet je hiervoor de hulp van een elektricien of loodgieter inroepen? Dan plan je dit best op tijd in.
  • Voorzie parkeerplaats voor de levering van je keuken. Onze vrachtwagen heeft een ruimte van 15 meter nodig voor de deur van je woonst. Als je hiervoor ruimte op de openbare weg moet reserveren, reserveer dan tijdig een tijdelijk parkeerverbod en verbodsborden bij je stad of gemeente. Opgelet: woon je op een appartement en is er een ladderlift nodig? Dan moet je 20 meter voorzien.
  • Zorg voor een vrijgemaakte en gereinigde ruimte die vlot toegankelijk is voor de levering van je keuken.
  • Zorg ervoor dat jij (of een gemachtigd persoon) aanwezig is bij de levering.

Plaatsing

Een keuken plaatsen neemt gemiddeld 1 tot maximum 3 dagen in beslag, afhankelijk van de grootte en de complexiteit van je keukenproject. Wanneer we met jou een datum afspreken voor de plaatsing, informeren we je ook over de geschatte duur voor het plaatsen van je keuken.

Ja. Jij als koper van de keuken (of een gemachtigd persoon) wordt verwacht om aanwezig te zijn. Zo kan de installateur meteen met je overleggen wanneer er zich tijdens het plaatsen vragen of onduidelijkheden voordoen.

  • Zorg voor een vrijgemaakte en gereinigde ruimte die vlot toegankelijk is.
  • Voorzie 10 meter parkeerplaats voor de installateur op de dag(en) waarop je keuken geplaatst wordt.
  • Zorg dat je tijd voorziet in je agenda om aanwezig te zijn bij de plaatsing.

Na de plaatsing overloopt de installateur alles met je. Merk je nog iets op dat niet helemaal strookt met je verwachtingen? Meld dat zeker aan onze installateur. Hij maakt in dat geval een “voorlopig opleveringsdocument” op waarop hij de opmerkingen bundelt. Onze Dienst na Verkoop volgt je dossier verder op en zorgt ervoor dat je keuken perfect wordt opgeleverd.

  • Werken die je moet uitvoeren vooraleer je keuken geïnstalleerd wordt, zijn:
  • Vloeren van je keukenruimte
  • Het eventueel verstevigen van gyproc wanden d.m.v. OSB-platen
  • Werken die je na de plaatsing van je keuken uitvoert, zijn:
  • Muren betegelen in je keukenruimte
  • De ruimte schilderen en/of behangen

Algemeen

Neem contact op met je keukenconsulent. Je vindt zijn/haar gegevens terug op de offerte van je project.